Passa al contingut principal

Euroregions 2030.





European Commission 🇪🇺 (@EU_Commission)
11/1/20 20:00
EU unemployment at 6.3% in 11/2019, lowest since 2000.
See % for your country ↓
🇨🇿 2.2//🇩🇪 3.1//🇵🇱 3.2//🇭🇺 3.5//🇲🇹 3.5//🇳🇱 3.5//🇧🇬 3.7//🇬🇧 3.7//🇷🇴 4.0//🇪🇪 4.2//🇦🇹 4.2//🇸🇮 4.6//🇮🇪 4.8//
🇧🇪 5.2//🇩🇰 5.2//🇱🇺 5.5//🇸🇰 5.7//🇱🇻 6.3//🇱🇹 6.4//🇭🇷 6.5//🇵🇹 6.7//🇫🇮 6.7//🇸🇪 6.9/🇨🇾 7.7//🇫🇷 8.4//🇮🇹 9.7
🇪🇸 14.1. L’atur als joves arriba al 33%

🇬🇷 16.8 


L'any 2012 quan nosaltres decidim marxar cap Alemanya i França, la taxa d'atur va ser de 24,8%. Avui estem a 10 punts per sota, però si comptem l'emigració econòmica que desencadenà aleshores, avui estaríem molt per sobre de la taxa actual. Europa, ha fet de coixí social en aquesta darrera dècada.


L'atur explica també molt la realitat socio-econòmica i de consciència ambiental que ens trobem, la informació i els debats de transició energètica, de necessària adaptació als problemes que provoca la crisi climàtica no s'estan abordant, no hi ha planificació, ni molt menys estratègia 2030. La realitat de la precarietat anul·la i actua com una llosa pesada.

Espanya i Catalunya no és una excepció, viuen fora de les dinàmiques europees. No ha arribat un canvi moral i ètic que contraposi actituds i maneres de viure a la nova realitat econòmica, i ecològica de transició inevitable que en Estats, en aturs baixos, es viu intensament

Les lògiques preocupacions de final de mes, ho rifen tot a les lleis del mercat, al benefici a curt termini, benefici polític i també econòmic. Classe política i elits econòmiques segueixen aquest regle, la població va a remolc. 

La imminent fractura, fruit de la conjuntura i la geopolítica internacional, afegida als efectes devastadors en l'economia, relacionats a la crisi climàtica, fan preveure increments de taxa d'atur, bloqueig e incapacitat pública d'aplicació de mesures correctores als sistemes socials, ambientals, energètics  que permetin dirigir les acions públiques i de renovació industrial i silvoagropequària, a uns mínims que permetin orientar, la salut i el benestar de la població més vulnerable, en línia a una agenda 2030 real i en sintonia europea. 

Més que mai cal pensar en clau euroregional, és del tot imprescindible per a trencar inèrcies aïllacionistes. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Descentralització i serveis municipals.

La darrera setmana de novembre a Barcelona, convidat per la Cambra Alemanya a Espanya he pogut participar en una Jornada sobre les xarxes de calor i fred amb fonts renovables. El Cònsol d'Alemanya a Barcelona va estar molt prudent, ja se sap, en plena aplicació del 155, l'home no es podia permetre cap relliscada, cap referència a la situació política del País, l'única referència lingüística fou pel castellà, o millor dit per a l'espanyol, de fet l'ambient era com si no fóssim a Catalunya, i érem a l'estació de Sants. Ningú aixecava la veu, el pobre ponent de l' ICAEN (Institut català de l'energia) en un to baix, parlar de lleis aprovades pel Parlament de Catalunya, com la Llei de Transició energètica que es desprèn del Pacte Nacional per a la Transició energètica, ja de per si s'entén que ni per Nacional, ni per Transició energètica té cap mena de validesa en aplicació del 155, en parlà sense massa convenciment, com donant a entendre, a...

Transicions i territoris.

  Fa poc, assistint en unes jornades anomenades, energia, ecologia i sobirania, persones amb criteri pretenien argumentar de totes les maneres possibles que ens cal fer un salt qualitatiu i especialment quantitatiu en la implantació de les EERR a Catalunya, res a dir, ben cert és l'endarreriment i la imperiosa necessitat de fer un salt endavant, o ara o mai. Ja són molts els que han assumit que a Catalunya no assolirà cap independència energètica i que la dependència energètica agreujada pel tancament nuclear (tot i que ja s'albiren pròrrogues) és ja una evidència difícil de negar. Si ens mirem, sempre ho he intentat fer així, els territoris com espais definits en aspectes geofísics i biofísics i que aquests tenen una importància vital en la relació del medi físic amb les poblacions humanes i activitats econòmiques que s'hi desenvolupen, aleshores, no puc deixar de fer segmentacions en el mapa que són i així ho entenc i ho he defensat abastament, claus per a comprendre ...

Estem en obres. Emergència climàtica.

Parlem d'autodeterminació, podem (auto) determinar-nos per altres camins als explorats fins avui?, creieu que no disposem de mitjans? Doncs jo crec que sí, en aquesta Europa que alguns voldrien en flames, cada cop en són més els que estem convençuts en autodeterminar-nos des dels carrers, els barris, els habitatges, els polígons industrials i la seva indústria, la universitat, l'empresa, els equipaments, el transport, els parcs, autodeterminar-se des de les viles i ciutats, des del rerepaís. Només cal fer un exercici d'imaginació col·lectiva i definir un pla d'emergència, no esperem que ens ho facin des de dalt, l'àmbit local, el poder local, pot fer-ho. Pot preparar el poble, el barri, els habitatges, els polígons, els espais naturals, els horts, els conreus, el bosc, les platges, tot alcalde o alcaldessa hauria de posar ja un cartell en "obres" a l'entrada del seu poble; "Els propers 10 anys estem en obres per emergència climàtica"...